שיטות קבורה בישראל

מהן שיטות הקבורה הכוללות הקמה ועיצוב מצבות הקיימות בישראל?

שיטת הקבורה הנפוצה ביותר היא קבורת השדה, אך בשנים האחרונות, בשל מצוקת מקומות לקבורה נוספו שיטות נוספות שנפרט בקצרה את מהותן במאמר זה. יש לציין שבכל אחת משיטות הקבורה קיים מגוון רחב מאוד של סוגי האבנים והעיצובים שמהם ניתן יהיה להקים את המצבה.

מהי קבורת שדה?

זוהי, כפי שציינו בתחילה, שיטת הקבורה המסורתית והנפוצה בישראל שנים רבות. כל נפטר נקבר בחלקת האדמה שהוקצתה לו כאשר קבורים לידו במרווחים מותאמים נפטרים אחרים. המצבה הנבנית נקראת גם מצבת יחיד וייחודית לאותו הנפטר. קיים מקרה פרטי של קבורת שדה והוא כאשר בני זוג מחליטים להיקבר זה לצד זה בשתי חלקות נפרדות. המצבה הנבנית במקרה זה נקראת מצבה כפולה. עיצוב מצבות זוגיות משקף את הקשר האמיץ בין בני הזוג שמשפחתם רוצה לשמר לאורך השנים. עיצוב המצבה יכול שיכלול אבן משותפת אחת המשתרעת על שתי חלקות הקבר יחד עם פיסול באבן נפרד לכל אחד מבני הזוג.

מהי קבורה רוויה?

נקראת גם קבורה זוגית. שיטת קבורה זוגית הרווחת בשנים האחרונות המאפשרת קבורה של בני הזוג באותה חלקת קבר, זה מעל זה. המצבה המוקמת מעל נקראת מצבת מכפלה. עיצוב מצבות מכפלה, אף הוא משקף את הקשר האמיץ בין בני הזוג שמשפחתם רוצה לשמר לאורך השנים. המצבה תכלול פיסול באבן משותפת אחת עם הקשר ביניהם (שם משפחתם לדוגמא או כל משפט אחר) ואילו האבן השוכבת תכיל את שמותיהם של הנפטרים ויום פטירתם בעזרת שני אלמנטים מיוחדים (כריות לדוגמא).

מהי קבורה בכוך/סנהדרין?

שיטת קבורה זו מעתיקה את קברי הסנהדרין שנחשפו בירושלים ובמקומות אחרים בארץ בה נבנים קירות קברים וכל נפטר נקבר בכוך הנבנה בתוך הקיר כאשר סגירת חלל הכוך מהווה את המצבה ועליה נכתבים שמו, מועד פטירתו ופרטים נוספים שמשפחתו בוחרת להנציח.

למי ניתן לפנות בכדי לבחור את הקמה ועיצוב המצבות המקצועי והייחודי?

אצלנו, ב'בורקין מצבות בע"מ' ישנו צוות מקצועי ומסור הפועל בתחום שנים רבות, המתמחה בכל שיטות הקבורה הקיימות בישראל, בכל סוגי המצבות, האבנים והעיצובים ובעל מכשור מגוון וחדשני בתחום שמלווים את המשפחה בתהליך זה ברגישות ומקצועיות בכדי לתת ביטוי הולם, מכובד וייחודי להנצחת יקירם.

להתרשמות מכל שיטות הקבורה וסוגי המצבות שהקמנו עם השנים.