חומרי גלם לבניית מצבה

מצבה לאדם יקר שהלך לעולמו מוקמת לנצח ומהווה מקום זיכרון שאליו מגיעים כדי לזכור את היותו ביום ציון מותו ולעיתים אף לשפוך את ליבנו בפניו בעתות עצב וגעגוע. בשל כך, בבואנו לבחור בין סוגי חומרי הגלם הרבים שמהם מוקמת מצבה, המלאכה לא קלה וההתלבטות דיי קשה. מצבה צריכה להיות עמידה בתנאי מזג האויר שמש, גשם, רוח, חול וכד' וגם עליה להביא לידי ביטוי את חייו ופועלו של הנפטר.

חומרי הגלם שמשתמשים בהם היום רבים ומגוונים. יש לציין שכלל החומרים מתאימים לכל שיטות הקבורה וסוגי המצבות בישראל:

• שיש חברון

• שיש גרניט

• שיש טורקי

• מגוון של סלעים

• אבן חלילה

 

שיש חברון

אבן הנחצבת במחצבות הרי חברון, סוג של אבן גיר בעלת כושר ספיגה נמוך ולכן מתאימה לאקלים הארץ-ישראלי. שיש חברון הוא חומר הגלם המרכיב את רוב המצבות בארץ.

שיש גרניט

שיש הגרניט הוא בעל מרקם קשה וצפוף במיוחד. אבן הגרניט הינה בעלת מבחר גוונים וניתנת לעיבוד בגימורים ועיצובים שונים. האבן מיובאת ממחצבות בכל העולם.

שיש טורקי

השיש הטורקי מקורו בהרי האררט שבטורקיה, בעל רמת דחיסות גבוהה, עמיד בפני סדקים, ספיגת מים וכן בעל גוון מיוחד. אבן הנחשבת לפופולארית בשל איכותה ומתאימה לתנאי מזג האוויר. במשך הזמן עלול השיש להוציא כתמים בצבע חום שלא ניתנים להורדה.

סלע

חציבה של סלע טבעי , יוצרת מצבה ייחודית ומרשימה המנציחה את דרכו ופועלו של הנפטר. הסלע שנחצב בטבע הינו חומר טבעי שאינו מתכלה ואינו דורש תחזוקה רבה. הסלע ייחודי בצורתו ובצבעו בעל נוכחות ומראה מיוחד ואישי.

אבן חלילה

אבן חלילה  היא אבן גירית המאופיינת בצבעים צהוב, שמנת ולבן ובגוונים חומים וחרדליים. כמו לכל משפחת אבני הגיר, גם היא בעלת טקסטורה נקבובית, מקורה הוא בחלקו הדרומי של הר חברון. מגוון הצבעים והמרקם המיוחד מקנים מראה מרהיב, ייחודי ויוקרתי למצבות הבנויות ממנה.

היכן ניתן לקבל ייעוץ, ליווי מקצועי וביצוע של מצבות מיוחדות?

בחירת האבן הינה אחת הבחירות ולצידה גם הכיתוב על כל תוכנו וצורת כתיבתו על המצבה. אצלנו, ב'בורקין מצבות בע"מ' ישנו צוות מקצועי ומסור הפועל בתחום שנים רבות, המתמחה בכל סוגי האבנים וצורות הקבורה שקיימים בישראל ובעל מכשור מגוון וחדשני בתחום שמלווים את המשפחה בתהליך זה ברגישות ומקצועיות בכדי לתת ביטוי הולם, מכובד וייחודי להנצחת יקירם.

התרשמות ממגוון המצבות שעיצבנו והקמנו.